Tuesday, April 3, 2007

Stadig flere soler

Men bare på sjalet - påskesola er ikke tilstede. På sjalet er det nå 630 soler og på nøstet er det 38g garn. Hvis nøstet var 100g da jeg startet, går det 0,098g garn per sol, og 98g på 1000 soler.

Hvis nøstet veide 100g da jeg startet har jeg altså nok. Hvis det var litt mindre så går det med mindre per sol og jeg trenger mindre enn 98g til 1000 soler og garnmengden holder fortsatt ... eller? Har en følelse av at formelen min ikke stemmer helt.

Bare en måte å finne ut om garnet rekker til 1000 soler: strikke videre.

Har forresten rettet settingene på bloggen slik at klokkeslettene blir rette.

2 comments:

Mona Holmø said...

Kanskje du kan veie sjalet, og sjalet + nøstet? Det burde gi deg svaret ;) Fortsatt god påske; selv om det er meldt tre dager med storm. Perfekt strikkevær, antar jeg!

AnneB said...

Det kunne jeg gjøre, men vekten av pinnene gir en usikkerhet. Jeg skulle ha veid nøstet før jeg begynte, men da ville jeg gått glipp av spenninga ;)