Sunday, April 1, 2007

Min første dag som blogger

- er snart over, og jeg har funnet ut at blogging er gøy! - og enkelt :-)

Til tross for at jeg har sittet med PCen på fanget store deler av dagen, har det gått framover både med brikken og sjalet.

Dette er først gang på over 10 år at jeg strikker duk (gjorde det mye før), og skulder og nakke liker det ikke! Brikken må med andre ord strikkes i små porsjoner og det blir nok den siste på pinne nr 2. Kommer nok til å prøve pinne 2,5 senere, jeg har flere mønstre jeg har lyst å strikke.

Solsjalet er oppe i 528 soler, og mengden garn vil vise om det kommer opp i 1000 soler - i så fall må det skifte navn. Jeg har nesten halve nøstet igjen, så det kan gå. (Nei, jeg har ikke talt alle solene, et regneark har regnet det ut for meg.)

3 comments:

LivM said...

Gratulerer så mye med ny blogg. Jeg gleder meg til å følge med i det du lager. Sjalet du har begynt på ser i hvert fall flott ut. Ha en riktig God Påske!

Beate said...

Ja blogging er artig! Prøvde mæ på et par blogga før æ blei geleida inn på Blogger, og oppdaga omsider, som du at blogging kan være enkelt.

Kommer innom for å bli opptadertpå navnet på sjalet... Blir det 769, 803 eller 1000 solersjalet? :)
God påske

Frk.Badegakk said...

Gratulerer med ny blogg!
Tror 100 soler sjalet blir stilig! Det så litt spennende ut det der. Du har ikke et tips eller mønster til en nybegynner som har lyst til å prøve seg vel?
Klem fra Frk.Badegakk