Saturday, April 14, 2007

Heere Be Dragone


Da er forberedelsene til Dragesjalet i gang. Hentet garnet på posten i dag og har markert alle omgangene som strikkes fra vrangen med merkeblyant (tusj ville dra ut blekket på utskriften).

Mønsteret er kjøpt fra Aurora Alpacas. Det er kategorisert som "Challenging" og det vil nok kreve en smule konsentrasjon. Har testet de forskjellige teknikkene i mønsteret og tror det skal gå bra, utfordringen blir å få det rett på vrangomgangene.

Garnet, Evilla kunstgarn, ankom som en hespe og ble omgjort til et nøste ved hjelp av min nyinnkjøpte garnnøster (aner ikke hva det kalles, men de er en sånn dings som brukes til å lage pene nøster til strikkemaskiner) og mitt hespetre/garnvinne.

Det blir spennende å se hvordan dette bærer ad siden garnet skifter farge. De to spissene avsluttes hver for seg, og vil muligens kreve litt oppnøstnig av garn for å unngå skarpt skille i farge på en side. I tillegg strikkes kanten rundt sjalet for seg. Må tenke litt på hvordan jeg skal gjøre det i spissen.

1 comment:

Guro said...

For første gang noensinne har samboeren min kommet med kommentaren: "Det der MÅ du bare strikke. Du MÅ!!"

Så da lurer jeg på om du kan fortelle meg hvordan jeg kan få tak i mønsteret. Fant ikke helt ut av det på hjemmesiden.