Friday, August 7, 2009

Kinatur 2009 dag 8 og 9, lørdag 25. og søndag 26. juli.

Siden vi gikk glipp av Den Forbudte By dagen før, ble det en tidlig start på denne siste dagen i Kina. Det regnet dagen før da vi var ved byen, denne dagen var det strålende solskinn. Skulle gjerne brukt mer tid der inne! Etter Den Forbudte By ble det en tur innom Himmelens Tempel og parken rundt hvor magge kinesere drev med fysisk fostring.

As we missed the Forbidden City the day before we got up early at the last day of China. It was raining the day before but this day it was bright sunshine. I'd love to spend more time there! After the Forbidden City we went to the Temple of Heaven and the park where a lot of people were exercising.

Etter lunsj dro vi til den Kinesiske mur. Magen min hadde slått seg vrang så jeg slo meg ned ved det første vakttårnet og slo litt nupereller i stedet for å gå langs muren. Etter besøket på muren dro jeg tilbake til hotellet – stolte ikke helt på at magen ville oppføre seg.

After lunch we went to the Great Wall of China. As my stomach was a bit upset, I sat down at the first tower to do some tatting, rather than walking along the wall. After the visit to the Wall, I went back to the hotel, not trusting my stomach.

Neste dag var det opp tidlig og av gårde til flyplassen. Vel 18 timer senere var jeg hjemme i Tromsø igjen. Lyse netter gjorde det nesten litt for lett å snu døgnet tilbake.

The next day we got up early to get to the airport in time. A bit more than 18 hour later I landed in Tromsø. The bright nights made it easy to turn back to Norwegian time.

Det var en flott tur og jeg drar gjerne tilbake til Kina igjen – og; jeg vil se flere totale solformørkelser!

The trip to China was great, I'd love to og back – and; I'll aim for more total solar eclipses!

No comments: