Tuesday, July 22, 2008

Mange ringer på plass

Da er jeg ferdig med brikken etter mønster fra Orkis Modeller av Eli Lund. Jeg stoppet etter en ekstra runde med motiver, selv om jeg fant ut at jeg kunne ha fortsatt. Jeg ble glad for det da jeg skulle forme brikken – nesten hver ring måtte legges ned!

Jeg liker mønsteret og jeg liker fargen og garnet, og jeg er ikke alene om det. Været tillot utearbeid og mens jeg satt og jobbet med brikken ute, var en rekke humler bortom for å se hva jeg holdt på med. Det var nok kombinasjonen mønster og farge som tiltrakk dem for de var ikke interesserte da jeg holdt på med dragen i samme garn.

English summary
The doily based on a pattern from the book Orkis Modeller by Eli Lund is done. When dressing it I was happy I decided not to make yet another row of motifs – almost every ring had to be placed!

I like the pattern and the colour and feel of the yarn, and I am not alone. The weather allowed some more outdoors tatting, and several bumblebees came by to see what I was doing. It was the combination of pattern and colour that drew their attention; they were not interested when I was working on the dragon later on.

No comments: