Sunday, April 20, 2008

Handlenett

Handlenettet i nålbinding er ferdig! Og den første nålbindingssokken nærmer seg tåa. Har kjøpt inn mer garn for eksperimentering, så der er ingen grunn til å stoppe.

Det finnes et utall av ulike nålbindingssting, og jeg har prøvd å finne ut hvilket jeg bruker. Det første jeg har funnet ut, er at alle sting jeg har sett sålangt, er slik at tråden går med klokka når du ser det ovenfra. Stinget jeg har lært går mot klokka. De andre bruker tommelen, jeg har lært å bruke pekefingeren. Her er det flere undersøkelser til :-)

English summary
The shopping bag is done and the first sock is ready for the shaping of the toe. And there are more yarns waiting for experiments!

I have tried to decide which nålbinding stitch I am using, but I have not found it yet. I have discovered that while all stitches I have seen so far are clockwise, the one I have learned is counter clockwise. And all are using their thumb for gauge. More research is needed :-)

1 comment:

Anonymous said...

Så stilig handlenett!!
Må vel starte å prøve meg jeg også siden jeg har oppmuntret til along!

Og at det er flere typer nålbindingsmåter visste jeg ikke, interessant:-D