Saturday, September 15, 2007

Skottland

Har vært på en tur til Aberdeen og Glasgow med jobben. Aberdeen er med første øyekast en grå by - mest fordi alle husene er kledd i grå granitt. Det skal visst se bra ut i sollys, men det var overskyet da vi var der. Tror jeg må en tur tilbake.

Det var mange bygg man gjerne skulle sett nærmere på, men tiden strakk ikke til. Det var flere klassiske botgtårn i byen.
Det var en TecFest i byen da vi var der, en slags blanding av forskningsdager og aktivitetskonferanse for barn. Der traff vi denne. Jeg foretrekker det engelske navnet Bearded Dragon framfor det norske skjeggagam.

Selv om det var litt tid til overs i Glasgow, tok jeg bare jobbrelaterte bilder der.

English summary
My work just brought me to Aberdeen and Glasgow visiting the science centres in the two cities and one museum. I had little spare time, but we had a short walk trough Aberdeen (from the science centre Satrosphere to the railway station) and I was able to take a couple of photos. We also visited TechFest in Aberdeen, a festival of Science, Technology, Engineering and Mathematics. At TechFest I met my first live dragon, a bearded dragon from Australia. Sadly I got only job related photos from Glasgow.

1 comment:

Anonymous said...

Så heldig du er som har vært i Skottland. Jeg drømmer stadig om å få dratt med meg samboeren dit.