Friday, June 8, 2007

Bølgeskjerf med nupereller

Dette startet som et "bruk opp restene etter nuperelle demoene" og dermed en del av garnslankingen, men jeg fant ut at jeg trengte to nøster ekstra for å få skjerflengde på det, så foreløping er det et negativt resultat på slankinga. Inspirert av en ide fra SueH på Here-be-tatters (en Yahoogruppe for nuperellister), skal jeg dekorere med nuperelle"frynser" og små blomster.

Dette skjerfet er også mitt bidrag til bølgealongen på Hobbyforum. Ingen bølger sier du? De kommer etterhvert :)

Og, fra nå kommer jeg til å ha en kort oppsummering på engelsk på nuperellepostene mine.

English summary
This scarf is made of the leftovers I got when making the illustrations for the “how to tat” on my tatting site. (I had to add some extra yarn to make it a scarf :)
Inspired of an idea from SueH at the Here-Be-Tatters Yahoo group, I’ll make some tatting extras as edging on the short edges and some small motifs for decorations.

1 comment:

Anonymous said...

Dette ser spennende ut, gleder meg til å se effekt av bølger.