Friday, March 21, 2008

Sokker

Jeg er alvorlig angrepet av en-sokk-syndromet. Det er ikke det at jeg ikke kan strikke sokker. Jeg har strikket en og det gikk helt fint. Det ble bare ikke noen sokk nummer to. Ikke noe sokk nummer en på par nummer to heller.

Siden det er så mange sokkefrelste der ute, prøver jeg nå på nytt. Har kjøpt to nøster Opal sokkegarn for å se om det hjelper. Føles ikke slik. Strikker begge sokkene på en gang på en lang rundpinne. Ser ikke ut til å hjelpe det heller. Det føles mye mer fristende å se hvordan det går å lage sokk i nålbinding enn å strikke på disse sokkene, selv om det synes at det går framover hver gang jeg strikker.

Vel. Intensjonen er å slite meg gjennom dette paret. Kanskje ”frelsen” kommer når jeg er ferdig?

Tro hvordan Opal gjør seg som nålbindings- eller sjalgarn?

English summary
I have a severe one-sock-syndrome. I can knit a sock, I have knitted one. But only one. Never started the second one. Nor the first of the second pair.

Knitting socks should be fun as there are so many doing it, so I have bought some Opal yarn and started a pair. Does not feel like fun yet. I am using magic loop with both socks on. Does not help either. I’m planning to finish these socks even if it is a slow process.

Wonder how Opal would do for nålbinding? Or as a shawl?

No comments: