Saturday, July 7, 2007

Mystery Stole 3


Melanie i Leesburg, Virginia, USA, morer seg med å lage mønstre som hun offentliggjør bit for bit, og folk går i gang med å strikke uten helt å vite hva de ender opp med (annet enn at det er en stola/skjerf). Dette er visst noe hun gjør hver sommer, men jeg har ikke vært med - før nå.

Jeg, og 6719 andre, går inn på yahoogruppens side og henter ned en mønsterbit en gang i uken, med unntak av uken etter neste Harry Potter bok kommer ut - hun vil gi oss tid til å lese boken.

Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å være med, men ombestemte meg. Så hadde jeg bestemt meg for å vente litt før jeg begynte, men er alt i gang. Jeg strikker i grønnt Merino. Lace Bildet viser starten til og med omgang 68. Så hadde jeg tenkt å utelate perlene, men ombestemte meg og fant noen gråaktige perler. Det er flere perler på plass, men de vises dårlig på bildet. Perlene tres ikke på garnet i forkant, men settes på maskene etterhvert med heklekrok. Utfordingen er å finne en heklekrok som gå gjennom perlene. For mange år siden moret jeg med å hekle i tynnt garn, og har ennå en heklekrok nr 6.

Det er fortsatt for varmt å strikke ull, så det går ikke så fort framover.

English summary
I have joined the Mystery Stole 3 KAL of Melanie in Leesburg, Virginia. And together with 6719 others I’ll be knitting a stole without knowing what it will look like when done! I am using a green Merino Lace yarn and greyish beads. The photo shows the start up to row 65. The beads are there but do not show well at the photo.

It is too warm to be knitting wool still, the summer is unusually warm and nice, so the stole will be progressing slowly.

1 comment:

Anonymous said...

Gleder meg til å begynne- men har ingenting garn som passer.Det eneste som kanskje kunne brukes er Kidsilk Haze, men det er nok for tynt. Håper å finne noe passende på ferieturen og klare å ta igjen dere andre etter hvert.