Tuesday, July 24, 2007

Bestemorhjerter

Selv om den 4 mønsterrapporten er kommet, har jeg ikke strikket hvileløst på mysteriestolaen. Delvis fordi det er sommer og familietid, og selv om jeg kan strikke på stolaen mens jeg prater med folk, er det problematisk når man er 14 stykker til sammen. Samtidig hadde jeg fått opp farten på bestemorduken etter at jeg var ferdig med mønsterrapport 3, så da jeg hadde slutten i sikte klarte jeg ikke å legge den fra meg. Resultatet er en stor duk (78 cm langs kantene) med hjerter langs kantene.

Bildene viser den våte duken strukket ut og en detalj av kanten. Dette er mitt første forsøk på å bruke "dressing/blocking wires", metallpinner som skal gjøre det lettere å strekke ut sjal og firkantede duker, Jeg burde nok også brukt de rutete platene mine også for å sikre en kvadratisk form.

English summary
I have to confess: even though the 4th clue for the MS3, I haven’t been knitting much of it yet. Part of the reason for this is that it is vacation time and lots of relatives visiting and even though I can knit on the MS3 while talking to one person, having 14 people around is too much for knitting MS3. The most important reason is how ever the fact that I gained too high a speed on the tablecloth I have been knitting, and with the end in sight I couldn’t put it down.

The photos show the tablecloth, still wet and on dressing/blocking wires, and a detail of the edge.

7 comments:

Jorun said...

Så pen den er!

dominiqueknitting said...

it's breathtaking ! what pattern did you use ?

Anonymous said...

Absolutely beautiful table cloth, you should be very proud.

Wendy said...

This tablecloth is so lovely! I really like the edge pattern.

Logan said...

Stunning! This is one of the most beautiful lace pieces I have seen in ages (and I'm in all of the Yahoo lace groups). Your knitting skills are amazing.

What is the pattern?

Anonymous said...

Virkelig en nydelig duk, må ha vært litt av en jobb.

Frau Morag said...

Whow!!

This is really, really beautiful!

Greetings from Germany

~ Morag ~