Wednesday, October 28, 2009

En nuperelleoppdatering

Det er lenge siden jeg har hatt en oppdatering på nuperellefronten, men i dag blir det en oppdatering.

Some tatting summary

Jeg fikk en gledelig overaskelse i posten i dag! Den svenske nuperelleforeninga, Frivolitetsknuten, har hatt et medlemslotteri, og jeg vant! Premien var to mønsterbøker, 24 Julestjerner i Orkis av Lene Bjørn og Tatting Farm Animals av Christel Weidmann, en ball HH Flora og en dukke håndfarget garn fra Halmegården. Tusen takk!

I won the member-lottary at Frivolitetsknuten and this was the prize!

Jeg har testet alternative tråder, og da mes tråder jeg finner i sytrådhyllene. Noen av dem er faktisk ganske tykke (til sytråd å være) og alle jevne i tykkelsen - de skal jo tross alt gå gjennom øyet på symaskinnåla. Noen er litt i tynneste laget, men andre er helt greie. Trådene jeg testet er, fra venstre:

Gütermann SULKY, Rayon 40
Janome Craft Thread
Gütermann SULKY, Cotton 12*
Gütermann Silke
Coats Duet 30
Gütermann Polyester
Aurifil Cotton 12*

Jeg kommer til å kjøpe de merket med stjerne flere ganger!

I have been testing quilting threads for tatting. I'll be buying more of the marked ones!

Gütermann SULKY, Cotton 12 har jeg brukt til å lage nok en drage. Denne var til en venninne som har kjørt meg hjem flere ganger.

I used Gütermann SULKY, Cotton 12, to make this dragon and gave it to a friend.

Så vil jeg har et lite men avansert mønster i rodt hvitt og blått, men dette ble litt i vanskeligste laget - jeg skal jo skrive mønster også... Finner du forresten feilen?

I'm looking for an small but advanced motif to make in three colours. This turned out a bit too complicated - I need to be able to write the pattern too. Can you by the way spot the error?

3 comments:

Valerie said...

Congrats on the win, Anne!

Can't tell the error but I like the strong colours you chose for the celtic pattern.

Unknown said...

That prize looks absolutely fabulous! Congratulations! I would love the opportunity to tat with those threads sometime. THank you for listing them...I'll try to find some.

Tina T-P said...

Wow! That dragon is amazing. T.