Saturday, November 24, 2007

Størrelsen teller

- når du slår nupereller i alle fall. Har laget to brikker etter samme mønster, designet av Lene Bjørn. Den røde i Aida nr 10 og en melert i DMC nr 80. En liten forskjell ikke sant?

Dette er motiv 14 og 15 i 25 motiver utfordringa.

English summary
Size matters – at least when you are tatting. These are made of Aida no 10 and DMC no 80. A small difference? The pattern was designed by Lene Bjørn and is motifes 14 and 15 in the 25 motifes challenge.

1 comment:

Anonymous said...

Hei! Siden du ser ut som en nuperelleproff kan jeg jo rette spørsmålet mitt til deg:
Til nå har jeg bare kunnet lage små prosjekter, da jeg ikke forstår hvordan jeg skal få til å skjøte tråden. I den dumme boken min står det at du bare knytter sammen trådene, men da kan man jo ikke dra tråden gjennom alle knutene man har laget, så det er jo en dårlig ide. Eller har jeg misforstått?
Det har vel egentlig endt opp med at jeg bare har brukt nøstet og knyttet med i stedet for skyttelen, og det ble også tungvint... Så hvis du har et godt råd blir jeg glad :)
http://fragaria.wordpress.com/